Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg under juli 2011

Av Anna - 31 juli 2011 15:56

Svarar ALLTID på kommentarer. För att se svaren får ni klicka in er

till kommentarerna och under en kommentar står det SVAR: och sedan

mitt svar!

Av Anna - 31 juli 2011 10:33

Mamma är fortfarande kvar. Igår var vi på marknad och fyndade lite

sedan hem och åt mat. idag blir det flyttkaos och imorgon blir det först

stan och sedan ännu mer flytt kaos! Hur ska nu detta gå? :)

Av Anna - 29 juli 2011 09:40

Ikväll kommer min mamma hit, Kians mormor! Hon har

bara träffat Kian 3 gånger. Första gången över jul 2010

då kian var 5 veckor, sedan på dopet i februari när han

var 3 månader, sedan i påsk när vi var där när kian var

5 månader. Nu är Kian 8 månader och kryper ÖVERALLT

samt ställer sig upp vid varje grej han hittar! Hon om

någon kommer märka alla hans framsteg!


   Första bilden på mamma och Kian. Kian 5 veckor


   Mamma med alla sina barnbarn. Från vänster: Viggo 5 månader, Kian 5 veckor, Isac 4 år, Melker 5 månader. (Viggo och Melker är tvillingar.)


   Sist när vi var i Skåne/Blekinge. Kian 5 månader


Har ingen bild från när mamma var här på dopet!

Av Anna - 28 juli 2011 14:31

Jag är sjuk, har remiss till operation!


 

Det började när jag var gravid med Kian. En natt vaknade jag och

skrek av smärta. Hade riktigt ont i revbenen och det höll i sig flera

dagar. Åkte till akuten dagen efter första natten och de gjorde ett

ultraljud på mina ben, för de misstänkte propp i lungan. Fråga mig

inte varför de kollade i benen för det har jag ingen aning om! Blev

i af tillsagd att ta 2 alvedon och åka hem. TACK FÖR DET!



Sen var det rätt lugnt tills efter jag fött Kian. Då kom det "anfall" i omgångar

och Jimmy samt några vänner / släkt trodde att jag fått panikångest. De sa

att det lät precis som det när jag beskrev tryck över bröstkorgen, rastlöshet,

illamående med mera. Över jul/nyår 2010 var det som värst! Det kom nya

"anfall" varje dag och det fanns inget som hjälpte!


   I April blev google min bästa vän. Jag sökte på "ont i revbenen, illamående"

och kom till vårdguidens hemsida där jag såg dommen: "GALLSTEN". Ringde

då 1177 som sa att de inte alls trodde att det var det. Ringde då vårdcentralen

istället och bad om en tid. (Hade då ett stort anfall i 5 dagar) och när jag kom

dit sa läkaren att jag hade magkatarr och fick omeprazol, men även en tid till

ultraljud på gallblåsan för att jag tjatade så hemskt!


   I Juni fick jag tid till ultraljudet och det konstaterades att jag hade väldigt många stenar så läkaren brydde sig inte ens om att försöka räkna dem!

Fick då ringa åter till vårdcentralen och fick en tid till läkare som satt vid google och sökte på allt han sa. Han sa då till mig att han skickade en remiss med förtur till operation. Hörde inget på två månader så jag ringde upp läkaren, vilket han skickade en räkning till mig för på 100 kronor, och han sa att jag skulle ringa lasarettet. På lasarettet sa dem att du får ingen operation fören du varit på läkarbesök här!


 

I onsdags kom jag till en läkare på kirurgmottagningen och fick berätta lite.

Bland annat att jag haft väldigt många anfall senaste veckan som gjort att jag spytt rätt ut. Vågar knappt äta något. Hon undrade vad jag fått för medicin, jag förklarade att jag först fick omeprazol som gjorde att jag mådde sämre och sedan diclofenac som inte hjälpte någonting och att läkaren i slite skulle skriva ut morfin istället. Hon sa att morfin gör det värre så jag ska inte kontakta slite vc längre.


Hur som helst skickade hon iväg en remiss och sa att jag borde få en tid till

operation i september, senast oktober. Det var ingen lång kö alls, men eftersom det är sommar opererar de bara akut. Fåt jag ett långt ihållande anfall skulle jag kontakta akuten och bli opererad direkt!


  
I september/oktober kommer jag få mitt liv tillbaka igen.
Jag förklarar anfallen som så illa att jag hellre föder ett
barn om dagen än att få ett anfall i veckan! Det gör ONT! 
   

Av Anna - 22 juli 2011 19:06


  Igår i åskvädret blev det strömavbrott klockan 22 här i Lärbro

Lampan vid soffan blinkade ett tag innan och tillslut sa jag:


- Ska lampan gå sönder eller är det strömmen som ska gå nu?


POFF sa det, sen slocknade ALLT! "ingen service" stod det på telefonerna

var 3 minut! STÖRIGT! Mest störigt är att vi har tre bebisar, varav två

stycken vaknar på natten ibland och vi har inte tillgång till vatten vid

strömavbrottet!

Av Anna - 21 juli 2011 12:21

Bäääääbisarna ska sova, min bajsar, en tvilling får panik, en tvilling gnäller.

Jag byter blöja, therese går ut med en tvilling i vagnen den andra tvillingen

somnar nästan. Nu HOPPAS jag att alla 3 sover! :)


Gubbarna och Isac är i staden och handlar. Snart kommer de hem och då

är det vår tur. UTAN barn! Det kommer kännas som himmelriket! :)


Igår var det kneippbyn, jag stukade foten och ramlade över Isac! Isac

klarade sig, jag skrapade upp hela benet och fick en svullen fot! Dumma

hål i asfalten! 


Imorgon blir det bada om det är fint väder och Fårö! 


BILDER KOMMER!


Puss!

Av Anna - 18 juli 2011 09:22


JAG IDAG!


Går runt här halvdöd svintrött. Ledig tills på Lördag! Skulle egentligen

åka till stockholm, men det blev ändrat! Syster med familj kommer hit

imorgon istället och vi ska till kneippbyn, fårö och lite sånt. Ska bli

kul. Eftersom hon också har småbarn och vi har fullt av saker i hyllan

så packar vi ner det i kartonger, det ska ju ändå packas ner och nu

fick vi en anledning till att göra det redan nu! :)


Ska bli så kul att se viggo, melker och kian leka tillsammans! :) 

Av Anna - 16 juli 2011 13:03

Det känns som om jag vill ha den!!!! :)  

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards