Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anna - 23 augusti 2011 15:49

jag tror jag lägger ner bloggen så nu kan ni nyfikna människor sluta titta in här :)

Av Anna - 19 augusti 2011 21:02

  Köpte ett nytt köksbord med stolar, och sålde vårt till Elle i Skite.

Efter det blev det en sväng till max. Vågar inte dricka kolsyra eller

äta pommes så det blev apelsinjuice och äpplen som jag bytte mot

morötter då jag kom på att jag inte kan äta äpplen heller! SKIT!


I Oktober då smäller det! Då blir jag av med skiten och kan leva som

vanligt igen utan att få anfall och spy som en dåre! Fy fan vad skönt!

Av Anna - 15 augusti 2011 20:29

  Jag längtar till sängen, men först ska jag packa upp några kartonger!


Lämnade ifrån oss nycklarna idag så det är 2 kartonger att packa upp nu.

Sen ska jag slåss med kläderna! Vi har tvättid just nu! SÅ KUL! Ska forts

på Onsdag! :) Sen ska alla kläder in och efter det vill jag inte se en enda

säck eller kartong någonsin igen!

Av Anna - 15 augusti 2011 11:44

Det kommer smygandes. Och jag anar lite varför.


Så fort jag försöker göra något, plocka upp saker, städa, med mera så

börjar Kian gnälla och skrika och klättra på mig! Jag får psykbryt snart!

Jag får prioritera. Göra det viktigaste, sätta mig med honom, städa lite

till och samtidigt lyssna på gnäll, sitta med honom igen och så fortsätter

det. Mellan allt ska vi ut och gå en runda och då är han lugn i vagnen men

sen kommer vi hem och då är det samma visa igen! 


Om någon timme är i af huset tomt och nycklarna ska lämnas till de

nya hyresgästerna. Ska bli så skönt att vara av med dubbelboendet

så vi bara kan fixa här hemma för framtiden. Har bara kläder kvar

att vika eftersom vi fått prioritera allt annat. Kläderna är i vårt sovrum

där dörren är stängd så inte kian kan vara där inne och bråka.


Världens tråkigaste inlägg med tråkig info, men det är tyvärr det enda

som händer i mitt liv just nu! :)

Av Anna - 12 augusti 2011 13:11

Det finns inte mycket tid över här inte. Vi har bara lit kvar

med flytten nu.. Det tar sin tid när Jimmy jobbar och när

man har en liten att ta hand om också!


Idag fyller Jimmy år. Han blir bara äldre och äldre gubben ;)


Var därför inne i stan igår och handlade till tårta med mera så

han har något att bjuda på när det kommer folk!


Men det var tydligen fel av mig för vissa tycker att man ska

flytta kartonger när man är ensam hemma med kian utan bil?!


Så ikväll blir det i af fikagäster och sen ska vi fixa resten i huset

nu i helgen! Ska bli så skönt att bli av med dubbelt boende! :)


update:

jag menar inte jimmy i den överstrukna texten!!!

Av Anna - 9 augusti 2011 09:17

 

Jag orkar inte skriva något nytt så jag kopierar halva mitt mail till **** *******


Igår, torsdag den 8/8-2011, skulle jag åka buss in till visby med min son på 8 månader ifrån lärbro. Bussen kom 11.40 precis som den skulle
men när min väninna kliver på bussen säger han till henne att vi inte får åka med för barnvagnen får inte plats. Jag fråga då om det inte skulle
komma någon förstärkningsbuss men han sa att vi får vänta på nästa.
Jag ringer då in till busstationen och frågar om de tänker fixa detta, men de säger att har man barnvagn så är man inte alltid garanterad
en plats utan man får bara åka med i mån av plats. Däremot fick en annan tjej åka med bussen ifrån Slite och ställa sig framme vid
busschauffören med sin barnvagn.
Jag är glad att jag inte gjorde som den tjejen då det inte är säkert att åka så
varken för mig eller Kian, men en förstärkningsbuss hade jag verkligen velat ha!
Jag hade inte brytt mig särskilt mycket om det varit i t.ex stockholm för där går bussarna OFTA, men här kan man få vänta i flera timmar. Tänk om man måste till läkaren med sig sj eller med sitt barn,  och blir nekad. VAD gör man då? Det är ju inte det lättaste att få en läkartid!
Jag kommer ALDRIG mer lita på kollektivtrafiken på Gotland.
Tur att jag inte åker buss så ofta!
Av Anna - 8 augusti 2011 20:19

Dagen har varit väldigt trevlig, förutom en sak som hände med bussen,

men det kommer jag skriva ett låååångt inlägg om imorgon! Tur att jag

inte åker buss så ofta! Bussturer med kian går att räkna på fingrarna.


Var i af en tur till stan och sen till Skite. Var först på bolaget och sen

på fika hos Petra och Pia. Kian busade och pussades med hunden hos

dem och skrattade högt så fort den kom i närheten! Sååå söt! :)


   Här är det jag handlade på bolaget. En cider (glow) som jag aldrig sett förut,

märkte när jag kom hem att det var 6% i den. Får testa den någon dag. Köpte

även kiviks varm kall som är supergod och red gold. Har aldrig testat den förr

men det stod att det var vin smaksatt med smultron. Smakade en liten mun

innan jag satte in den i kylen för o se om den var god. SUPERGOD! Jag som

inte ens tycker om vin! Nu blev det ett glas till Lotta på Lisseberg i af! :)

Av Anna - 8 augusti 2011 07:55

 


Nu är lillpojken också förkyld och har därför hållt oss vaken hela natten. Han har

faktiskt aldrig gjort det förut. Eller jo, den dagen han föddes var han vaken i

ett helt dygn och jag som redan varit vaken i tre dygn gick runt som en zombie

med honom i famnen och höll på att somna ståendes flera gånger. Tror till och

med att jag slumrade till någon gång och personalen på BB blev arg för att jag

inte bad dem ta honom så jag kunde sova. Som om jag skulle kunna sova om

någon okänd tog min son?


Nä så natten har känts hemskt. Har testat nya saker hela tiden och

inget har hjälpt. Har suttit med nässugen och gett näsdroppar hela

tiden men han får panik när jag gör det. Han har fått ipren, skulle

få sova hos oss (som han aldrig gör annars), försökte vagga honom

men han kollade bara på mig med sorgsna trötta ögon. Det är då det

känns hemskt att vara mamma. Jag såg bara "snälla gör något" i hans

ögon. Det måste kännas hemskt för honom ändå när han aldrig varit

så förut. Detta är ju faktiskt det värsta som hänt honom. :S 

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards