Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Anna - 18 december 2012 13:09

 

Jag är extremt kräsen med köttbullar!

Antagligen är det för att jag smakat de

allra godaste köttbullarna som min kära

mormor gör och hur mycket andra än

försöker så kommer dom ALDRIG upp

till hennes nivå! :)


Däremot så finns det tre tips för att inte misslyckas!

 

1. Använd FLÄSKFÄRS! 

eftersom det är mer fett i fläskfärs än

nötfärs så blir köttbullarna mycket saftigare

med fläskfärs. Ingen vill väl äta torra och stenhårda

köttbullar? :)


2. Stek löken!!

Vem vill sitta och äta köttbullar när man helt plötsligt

får en rå lökbit i munnen? Hårt och äckligt! ;)


3. Överkrydda inte!

Alltså, välj inte att ta i massa kryddor för att göra

dem "mer juliga" för det förstör bara hela köttbullen.


Smaken är ju såklart som baken, men så här tycker jag

att det är bäst! Det hade ni också tyckt om ni smakat

mormors köttbullar! NOMNOM!


(Självklart är gjutjärns-panna det bästa att steka bullarna i)

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards