Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Anna - 7 februari 2012 13:36

Som föräldrar måste man alltid samarbeta för

att det ska bli så smidigt och smärtfritt som möjligt!



I vår familj samarbetar vi utan att tänka på det!

Vi hämtar och lämnar två dagar var på dagis, vi

städar två rum var i lägenheten, vi delar upp mat

och disk m.m Dagis har blivit så pga mina skol-

tider och städningen blev så automatiskt! Maten

är det jag kan och då har Jimmy automatiskt tagit

disken!


Imorgon har jag ett hyfsat stort prov i psykologi och

behöver plugga mer idag för att kunna klara det!

Därför pluggar jag nu innan jag hämtar Kian, sen

leker och busar vi när han kommer hem. När Jimmy

kommer hem äter vi och sen tar Jimmy Kian medan

jag pluggar! Kan såklart plugga extra när Kian somnat

också!


Tänk om detta inte hade funkat. Hur kan man då leva

ihop under samma tak? Jag får höra jämt att det är

kvinnan som ska göra allting. hon ska städa, tvätta,

laga mat, diska, ta hand om barnen m.m Varför är

det så? Vi lever i 2000-talet där både män och kvinnor

jobbar och drar in pengar till familjen och båda sliter

för att få det att funka, varför inte samarbeta hemma

också då?


Together you can make it work,

That's what family is all about!

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards