Min blogg, mina åsikter!

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Nekad att åka buss!

Av Anna - 9 augusti 2011 09:17

 

Jag orkar inte skriva något nytt så jag kopierar halva mitt mail till **** *******


Igår, torsdag den 8/8-2011, skulle jag åka buss in till visby med min son på 8 månader ifrån lärbro. Bussen kom 11.40 precis som den skulle
men när min väninna kliver på bussen säger han till henne att vi inte får åka med för barnvagnen får inte plats. Jag fråga då om det inte skulle
komma någon förstärkningsbuss men han sa att vi får vänta på nästa.
Jag ringer då in till busstationen och frågar om de tänker fixa detta, men de säger att har man barnvagn så är man inte alltid garanterad
en plats utan man får bara åka med i mån av plats. Däremot fick en annan tjej åka med bussen ifrån Slite och ställa sig framme vid
busschauffören med sin barnvagn.
Jag är glad att jag inte gjorde som den tjejen då det inte är säkert att åka så
varken för mig eller Kian, men en förstärkningsbuss hade jag verkligen velat ha!
Jag hade inte brytt mig särskilt mycket om det varit i t.ex stockholm för där går bussarna OFTA, men här kan man få vänta i flera timmar. Tänk om man måste till läkaren med sig sj eller med sitt barn,  och blir nekad. VAD gör man då? Det är ju inte det lättaste att få en läkartid!
Jag kommer ALDRIG mer lita på kollektivtrafiken på Gotland.
Tur att jag inte åker buss så ofta!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 23 januari 2013 07:45

Idag har jag ocj Kian en ledig dag så det blir baaaara massa mys! :)...

Av Anna - 14 januari 2013 15:17

Efter frukosten kl 9 (fil och banan) slocknade jag på soffan i 1,5h. Var fortf superseg när jag vaknade. Orkade ta mig upp för lunch, sen låg jag tills jag skulle hämta på dagis. Skitsegt. Börjar bli sjuk kanske?...

Av Anna - 8 januari 2013 10:29

...vad är det du lider av?

Av Anna - 28 december 2012 09:56

Hoppas att alla har haft en bra jul och att nyårsafton blir en hit. Vi har precis kommit hem efter en lång julhelg i stockholm och på nyår ska vi bara ta det lugnt och mysa! :)...

Av Anna - 25 december 2012 22:07

Jag skulle behöva skriva av mig massor.. ..fast nä, jag struntar nog i det....

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards