Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anna - 7 augusti 2011 13:34

trött som fan och ont i huvudet. jag orkar inte! :'(

Av Anna - 6 augusti 2011 16:56

  Jenny låg här och slappade i soffan med Kian medans jag packade upp

ännu mer grej som Jimmy hämtade i huset! Just nu sitter vi och funderar

på vad vi ska äta för mat. Tänkte beställa lite thai. Velar mellan thaimix

oxh tord koong.. Svårt val


   


Smarrigt, men onyttigt! Man får faktiskt unna sig ibland. Specc om man

är så duktiga som vi varit idag ;)

Av Anna - 6 augusti 2011 10:30

Hittade ett jättebra tips på internet då jag sökte på

fredagsmat! Kom verkligen inte på något! Tacos åt

vi i måndags och kyckling i torsdags, men jag kunde

ändå inte motstå detta underbara "recept". Dessutom

var det enkelt.


Man tar en grillad kyckling och rensar den, delar till

kycklingbitar i "ätstorlek" och blandar i 2 dl creme

fraiche och ½ burk chunkysalsasås. Jag valde medium.

Sen ska det läggas i tortillas, jag valde 8 små bröd.

På med ost över rullarna och in i ugnen i 10 min!

Det kn*llade sönder våra munnar! SMASKENS!!!


   Rullarna, råkade glömma dem i 5-10 minuter extra ;)


   Skall serveras med sallad. Jag blandade i lite salsasås i salladen på min tallrik.

MUMS!!


   Efterrätten blev hallon varvat med kesella vanilj och krossade digestivekex (i lager)


Jag Råkade såklart ta fel kesella så jag fick blanda i lite socker och vaniljpulver.

Tyckte det var lite konstigt att det stod vanilj på den i affären och kvarg när jag kom hem ;) Någon måste ha trollat eller något ;)

Av Anna - 5 augusti 2011 15:47

  Har städat hela dagen. Synd jag inte tänkte på att ta en före-bild på

köket för det såg faktiskt hemskt ut. Massa kartonger och porslin som

stod över allt och eftersom vi sprungit in med skor var det grus på golvet.

Men nu är det rent och fint! Skönt att ha en stäad lägenhet till helgen så

man slipper tänka på det då! :)


Ikväll ska jag lägga mig nyduschad i en renbäddad säng. Det är väl det

skönaste som finns, tycker ni inte det?

Av Anna - 5 augusti 2011 08:35

Nä, det var visst fredag idag!


GOD MORGON

Har precis gett Kian gröt och ätit smörgåsar själv.

Gav bort babykorgen igår och fick antagligen vagnen

såld, men de köper den i början på nästa vecka isf!


Kian har följt efter mig vart jag än gått sen vi flyttade

hit, men nu helt plötsligt kröp han ifrån mig och in på

sitt rum och började leka! Han har varit där i tio min

och nu kröp han tillbaka till mig! Söta lilla bebis! :)

Av Anna - 4 augusti 2011 20:10

Jag har redan hunnit bli ovän med vår ugn! Igår skulle vi göra en

liten ministek i ugnen på ca 500 g. Det brukar ta runt 40 minuter

men den var inne i tvåååå timmar igår och var fortf liiiite rosa!


   Idag skulle jag göra bärmuffins som skulle vara inne i 15 minuter men

helt plötsligt fick ugnen för sig att bli supervarm så det tog ca 10 min sen

var de bruna, det luktade småbränt och de hade inte hunnit växa nånting.


GRRRR!!! Jaja, får väl fixa en ny kanske?

Av Anna - 4 augusti 2011 16:26


  JAG HATAR ATT VARA FÖRKYLD!!!


Av Anna - 4 augusti 2011 13:56

 

Jag visste att jag var allergisk mot skitsnack,

men att skitsnackare på facebook skulle kunna

påverka min näsa på detta sätt visste jag inte!


Snörvel.

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards