Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Anna - 4 november 2011 19:43

Denna kväll består av god mat,

maskering, målning och myyys!

Imorgon ska allt vara klart och vi

flyr från hemmet under hela dagen

så Kian inte blir dålig av färgen!

Av Anna - 4 november 2011 14:02

Har sett väldigt många statusar bland mina facebook-vänner

som handlar om att de tycker det är fel att föräldrar skaffar

barnvakt för att gå ut och dricka/supa/kröka, you name it!


Jag tänkte då yttra min åsikt här istället eftersom här kan

jag säga min åsikt helt ostört utan någon som avbryter!


Jag har varit iväg med kompisar för att dricka 3 gånger

sen Kian föddes. Då har Kian varit vid Jimmy och det är

ingenting som är farligt alls. Barn ska kunna vara vid sin

far också. Jag och Jimmy har däremot haft barnvakt två

kvällar. Första gången för att vi skulle på ett event under

marknaden i Slite och andra gången för att kolla på eldkvarn!


Första gången drack vi båda två alkohol, men i måttlig mängd

så ingen av oss blev synbart berusade! Andra gånger var vi

båda nyktra!


Jag kan tycka att det är "okej" att skafa barnvakt för att gå ut

någon gång ibland men när det kommer till att det blir var och

varannan helg så känns det inte okej! Inte för att man lämnar

bort barnet utan för att alkohol i de mängder är inte bra för

kroppen, det är väldigt dyrt och påverkar ekonomin, barnet

ska inte behöva växa upp med en förälder som MÅSTE ut och

dricka alkohol så ofta! Det är mina åsikter!


Det är inte okej att dricka varenda helg om man är utan barn

heller enligt min åsikt, men jag har själv gjort det under en

period som varade i några månader och jag tackar gudarna

för att jag öppnade ögonen och såg att man inte behöver gå

ut varje helg, man kan ha kul ändå! Jag anser inte att jag haft

alkoholproblem, för det var aldrig ett måste! Jag tyckte bara

att det var kul för stunden och det kan jag fortfarande tycka

men man uppskattar tillfällena mer om det blir mer sällan!

Jag skulle även kunna gå ut på krogen och vara nykter. Det

har hänt flera gånger!


Skulle du kunna gå ut på krogen nykter?
Måste du dricka alkohol varje kväll?
Skaffar du barvakt varje helg för att dricka?




Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards