Min blogg, mina åsikter!

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

När jag var gravid...

Av Anna - 1 december 2011 08:58

 

När fick du reda på att du var gravid? 8 mars 2010
Mådde du illa mycket? I början hade jag "morgonillamående" om jag inte åt frukost!
Hur blev ditt hår? Ingen förändring alls.
Hade du mycket halsbränna? Ja, något fruktansvärt! Djup halsbränna!

Grät du för ingenting? Nej, grät någon gång, men FÖR anledning!!
Var du känslig? Inte överdrivet.
Vad gillade du för mat? Tyckte inte om mat så mycket. Hatade lax, älskade clementiner/mandariner/satsumas.
När kände du bebisens första sparkar? Runt v.19 kände jag ett "pet" i magen, men la knappt märke till det. Sen blev det mer och mer. Började nog "mycket" i vecka 22?
Var du ofta orolig? Ja, över allt hela tiden!
När började du läcka bröstmjölk? Jag läckte fr.o.m v 23. :S
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Fick massor och har ännu inte läst någon :S
Sparkade bebisen mycket? Ja, mest när man ville sova ;)
Fick du bristningar? Nepp!
Blödde du någon gång? Ja, tre gånger de två första veckorna efter jag fått veta! Och någon dag innan jag födde!
Levde du på som vanligt? Ja, så mycket som möjligt! Gick bort från rökande människor, drack ingen alkohol m.m
Hur gammal var du när du blev gravid?
18 år.
Hur tog dina föräldrar det? De blev nog chockade, precis som jag!
Hur tog din partner det? Det gick inte riktigt in, men när det gjort det var han gladast i världen! ;)
Vart bodde du/ni? I Slite
Hur ofta gick du till mvc? En gång i v 15, en i v 22 sen varannan vecka. När jag gått över, varje vecka! 
Hur många ultraljud gjorde du? Tappade räkningen! Tror ca. 6-8 stycken? om man räknar med vag.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Som Den gjorde fast inte med värkar lika länge (9 dagar)
Hur började din förlossning? Fick värkar i 9 dagar. Var på förlossningen 3 gånger under de dagarna, 3e gången födde jag kian :) Skulle bara ha en morfinspruta för att kunna sova men fick föda barn istället ;)
Hur många timmar tog din förlossning? Från och med att jag började krysta tog det 27 minuter.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 2-3 cm
Vilken smärtlindring tog du? Epidural och lustgas.
Blev det komplikationer? Nej.
Fick du sy? Ja.
Vad tyckte du var jobbigast? Att när det väl satte igång blev bm och usk stressade och stressade upp mig så jag fick panik och hyperventilerade mig igenom krystvärkarna!
Var du rädd för något? Att spricka och skita på mig ;)
Skrek du? Ja, att jag inte ville föda! Att jag skulle gå därifrån ;)
Hur många var inne i förlossningsrummet? BM ulla, usk Anna, jag, Jimmy och sen även Kian :)
Hade du någon nära med dig? Jimmy :)
Hur var vikt och längd? 3065 g och 51 cm
Ögonfärg: Lika blå som Jimmys :)
Hårfärg: Ljusbrunt :)
Ammade du? Ja.
Ammar du nu? Nej.
Hur gammal är bebisen nu? 1 år och 9 dagar
Vad tyckte du om förlossningen? Nu i efterhand var det inte så farligt ;)
Vill du ha en till? NEJ!! Men Jimmy vill!
Planerar ni ett till? Nej!!!
När kommer andra barnet? Om en evighet!
Hur är ert förhållande nu? På topp! :)
Vilken vecka födde du i? 41+4, Gick 11 dagar över planerat! (12 dagar om man räknar som bm att man ska föda i 39+6)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 23 januari 2013 07:45

Idag har jag ocj Kian en ledig dag så det blir baaaara massa mys! :)...

Av Anna - 14 januari 2013 15:17

Efter frukosten kl 9 (fil och banan) slocknade jag på soffan i 1,5h. Var fortf superseg när jag vaknade. Orkade ta mig upp för lunch, sen låg jag tills jag skulle hämta på dagis. Skitsegt. Börjar bli sjuk kanske?...

Av Anna - 8 januari 2013 10:29

...vad är det du lider av?

Av Anna - 28 december 2012 09:56

Hoppas att alla har haft en bra jul och att nyårsafton blir en hit. Vi har precis kommit hem efter en lång julhelg i stockholm och på nyår ska vi bara ta det lugnt och mysa! :)...

Av Anna - 25 december 2012 22:07

Jag skulle behöva skriva av mig massor.. ..fast nä, jag struntar nog i det....

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards