Min blogg, mina åsikter!

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Matning hit och matning dit!

Av Anna - 1 december 2011 17:32

Jag håller på att bli galen!


För tre veckor sedan fick kian HÖG feber när vi kom hem från

öppna förskolan. (40.5) Sen dess har han ätit väldigt dåligt!

Febern höll i sig från lunch och när han vaknade dagen efter

var den spårlöst borta! Precis som aptiten! Det började bli

bättre, han ville äta ca ½ burk med mat, mindre hemlagat.

(i vanliga fall 1 burk eller flera tallrikar hemlagat)


Gröt gick bra, yoghurt också. Och FRUKT! Men mat ville han inte

ha alls! Han vill nu inte ha gröt eller yoghurt heller! Max en halv

port gröt!


Ikväll satte vi honom i stolen för att ge mat eftersom han borde vara

svinhungrig! Han gallskrek, försökte slänga sig ur stolen, slog efter

skeden, fick panik! Så vi slutade såklart! Det viktigaste är att inte tvinga

dem!


Jag hade inte ätit sen frukost så Jimmy lät mig äta min mat medans han

tog ut Kian i vardagsrummet, men Kian sprang in till köket igen och klättrade

på mig så jag testade ge honom mat, en burk han äter men inte ÄLSKAR och

vad händer? Han äter upp EN HEL burk! Det är sinnessjukt! När maten tar slut

fortsätter han klättra på mig så han fick lite av vår mat också!


Det är såna tillfällen man blir glad som mamma! När det dåliga försvinner

för en stund och blir till något superbra! Även om det är dåligt med mat imorgon

igen så har vi i af kommit en bit på vägen och vi har som föräldrar fått ny energi!


 

 
 
Rakapuckar

Rakapuckar

1 december 2011 23:07

Hallå tjejen såklart du får låna det du vill innifrån mig. Trevlig blogg du har. Grattis till alla välskapta barnen!

http://www.rakapuckar.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 23 januari 2013 07:45

Idag har jag ocj Kian en ledig dag så det blir baaaara massa mys! :)...

Av Anna - 14 januari 2013 15:17

Efter frukosten kl 9 (fil och banan) slocknade jag på soffan i 1,5h. Var fortf superseg när jag vaknade. Orkade ta mig upp för lunch, sen låg jag tills jag skulle hämta på dagis. Skitsegt. Börjar bli sjuk kanske?...

Av Anna - 8 januari 2013 10:29

...vad är det du lider av?

Av Anna - 28 december 2012 09:56

Hoppas att alla har haft en bra jul och att nyårsafton blir en hit. Vi har precis kommit hem efter en lång julhelg i stockholm och på nyår ska vi bara ta det lugnt och mysa! :)...

Av Anna - 25 december 2012 22:07

Jag skulle behöva skriva av mig massor.. ..fast nä, jag struntar nog i det....

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards