Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Anna - 12 april 2011 21:38




Kian har ju hostat nu i en vecka och har fått svårt att andas

så idag fick vi en jourtid till barnavdelningen på lasarettet!

Vi kom in direkt när vi var där och de konstaterade ganska

fort att det var förkylnings-astma! Fick då gå till apoteket

för att hämta ut medicinen men stod där som ett fån och

hittade inte plånboken, fick springa ut i bilen och kollade

men hittade ingen plånbok. Stod och var skitarg då jag

visste att jag hade den när jag satte mig i bilen! Tillslut

hittar jag den utanför bilen!! Mina 700 i kontanter var kvar

Snacka om tur, jag borde köpa en trisslott! Så in och hämta

medicinen och sen till Pernilla och fika. Hennes Tindra och

Kian babblade och skrattade mot varandra hela tiden! Så

mysigt att se! Liten Tindra på 2 månader sken upp som en

sol när Kian kom i närheten! Och Kian babblade på! :)


   

Här är Kian inhalator, man sätter masken för ansiktet (ankmasken)

och sen får han andas 5-10 andetag. De två första gångerna fick

han panik och jag kände mig jättehemsk, men tredje gången skrattade

han i masken och den gången hjälpte det även mot pipandet i andningen!


Kom hem runt 17.00 (efter en tur på max också) och

Kian fick mat sen massa bus! Han satt även lite själv

med sin nya amningskudde som stöd! Sen låg han mot

den och busade jättemycket! Sötasta lilla bebis! <3


 

Idag blev det en SEN middag. Klockan 20 var det färdigt! Vi gjorde

karré kotletter i ugnen med ugnsrostade champinjoner,paprikor,

morötter och potatis! Hade såklart massa goda kryddor på detta

men tog bilden innan! Det blev supergott! Sedan Eldorados goda

kebabdressing! Svinbillig är den också, 10 kronor på Willys! ;)


Nu sover Kian, hostan väckte honom i nättras så vi fick ge honom

ersättning vilket resulterade i frukost klockan 9.30 och inte ens då

var det intressant, sedan sov han i stan till klockan 13.30 så det

blev en mycket sen lunch! Vi får väl se hur mycket han vaknar

inatt! Har fått ge nappen två gånger redan sen klockan 20..

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards