Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Anna - 16 mars 2011 13:46

  

På marknaden i Slite i somras köpte vi denna vildsvinskorven

och den har legat i frysen sen dess. Vi tog upp den igår och

Jimmy tog på mackan till jobbet idag och nu tänkte jag

ta en macka till lunch med korven på och den där galna

Jimmy kunde inte varna mig om hur stark korvsatan var!

Håller på att brinna upp nu ju! Jag hatar starka saker

mest av allt! Och nu när jag kollar på korvskivorna så

ser jag röda prickar i! ÄR DET STARK JÄVLA CHILI ELLER??

Av Anna - 16 mars 2011 13:25

   Bara för att någonting är bra kommer det alltid något dåligt!

När man fått in rutiner med Kian så blir det ändå rubbningar!

När han nu har sovit hela natten igen och till 8.15 på morgonen

är han en riktigt skrikis på dagen! Klockan 11 ville han inte ha

mat ens, klockan 2 skrek han sig till sömns, vaknade efter en

halvtimme och fortsatte skrika och göra det fortfarande! Har

gjort allt, men ingenting hjälper! Han har visst en riktigt dålig

dag idag och jag är bara riktigt trött i huvudet! Tur att hans

far kommer hem snart och tar över så jag kan smita till gymmet!

Av Anna - 16 mars 2011 12:29

  

Hembakat är mycket godare än köpta kakor/tårtor!

Av Anna - 16 mars 2011 11:21

   Dessa godingar bakade jag igår! De är riktigt mäktiga dock, höll på att spy efter ett tag! Men Superlätta att baka, godare än godis! 


Här är receptet till 12 stycker (fast jag fick ihop det till 15 stycken!)

Ingredienser

5 dl havregryn
200 gr smält smör eller margarin
2 msk kakao
2 msk vaniljsocker 
2 dl strösocker
1 ägg


Gör så här!

Börja med att smälta smöret, blanda det med havregrynen och låt det dra ca 5 min.
Vispa ägg och socker pösigt. Vispa i kakao och vaniljsockret i äggsmeten. Blanda ihop med havresmeten. Klicka i pappersformar eller i en muffinsbakform för 12st.
Grädda muffinsarna i mitten av ugnen i 200gr ca 10-15 min. 
Beroende på ugn

När de svalnat spritsade jag på lite glasyr, men det är ju frivilligt! Såg lite finare ut!


  

Smaskens!

Av Anna - 16 mars 2011 09:34

Min gör! Nu är det mindre sen jag började med smakportioner

och blandat ersättningen 50/50 med nan1 och semp1. Men nu

börjar han spy genomskinligt istället! Googlade på det och såg


"Är kräket genomskinligt/vitprickigt har det varit i magen tillräckligt länge för att han ska ha tagit upp all näring."


Någon som vet om det stämmer?

Av Anna - 16 mars 2011 08:49

   Ja, tack Kian för att du sov nästan hela natten (vaknade och villa ha nappen ibland) och sedan sov eeenda till 8.20 Lika trött är jag ändå, men det var skönt att veta att man fått sova länge! HAHA!!

Förresten tror ni Vanessa bara gillar killar eller tjejer också?

Hon är frääääsch! 

Tidigare månad - Senare månad

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards