Min blogg, mina åsikter!

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Dax för BVC!

Av Anna - 18 mars 2011 08:06

  

Japp japp idag är det dax för bvc igen! Han ska bara vägas och

mätas och sen vill hon känna på hans hud eftersom han är ganska

torr! När jag var på tvåmånaderskontroll hos BVCskötersta OCH

läkare så sa de att det var ingen fara jag behöver inte göra nåt

åt det för det var så lite med mera med mera!! Men sen när

jag kom tillbaka och bara hon var där DÅÅÅ skulle jag smörja

med allt möjligt för det var såååå torrt (och då var det ändå

bättre) så jag fick en salva som heter locobase (stavas??)

men när jag smörjde in Kian blev han illröd och varm där

jag smörjt in så jag använde den inte mer än en gång! Ska

man rekommendera en salva till barn så ska det väl vara en

BARNSALVA som är så mild så de inte kan få såna allergiska

reaktioner på dem? Ska iaf lämna tillbaka den idag! BLÄ!

 
 
Ingen bild

jag

18 mars 2011 08:20

men du..funkar det inte att ha barnolja i vattnet när han badar?? mot torrheten?

Anna

18 mars 2011 08:51

Det är alltid Jimmy som häller upp badvatten till kian eftersom jag inte orkar bära en balja full med vatten och han tar i ASMYCKET babyolja plus att jag smörjer på de torra ställena även mellan badtillfällena men det hjälper inte.. bara för stunden när det är kletigt på sen är han lika torr igen.. :S

 
Linda

Linda

18 mars 2011 12:59

Har ni testat att smörja in honom med Liberos zinksalva? Den använder jag till Siri, kanon bra. Plus att vi använder Liberos badolja. Fungerar jätte bra för henne. Men alla är vi olika.

http://liindaj.bloggplatsen.se

Anna

18 mars 2011 15:48

Använder ni zinksalvan där hon är torr på kroppen? Jag trodde man bara skulle ha den till blöjområdet? Helt klart värt att testa för jag har ju redan den här hemma :) Tack för tipset.

 
Ingen bild

jag

18 mars 2011 15:14

jasså,okej. men gick de bra på bvc idag då?
locobase e väl kanske det bästa då....

Anna

18 mars 2011 15:47

locobase är väl inte det bästa om han är allergisk mot den? fick en ny salva idag som vi ska testa.. kommer inte ihåg vad den hette.. ne det gick inte bra.. skriver ett inlägg om det snart..

 
Linda

Linda

18 mars 2011 16:09

Nej jag använder den även under armarna på henne och där jag anser att det behövs. KANONBRA! Hoppas det funkar för er också. =)

http://liindaj.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

jag

19 mars 2011 12:07

nej den e väl inte så bra då om han e allergisk mot den.
men det viste jag ju inte heller

Anna

19 mars 2011 21:27

Ahaaa.. skrev ju det i inlägget "så jag fick en salva som heter locobase (stavas??)
men när jag smörjde in Kian blev han illröd och varm där
jag smörjt in så jag använde den inte mer än en gång! " så jag trodde det framgick där.. hehe

 
Ingen bild

jag

19 mars 2011 21:56

hahaaa ja det MISSADE jag totalt. men å andra sidan så lusläser jag när jag inte har mina brillor.
sorry ;))

Anna

19 mars 2011 22:01

lugnt det.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 23 januari 2013 07:45

Idag har jag ocj Kian en ledig dag så det blir baaaara massa mys! :)...

Av Anna - 14 januari 2013 15:17

Efter frukosten kl 9 (fil och banan) slocknade jag på soffan i 1,5h. Var fortf superseg när jag vaknade. Orkade ta mig upp för lunch, sen låg jag tills jag skulle hämta på dagis. Skitsegt. Börjar bli sjuk kanske?...

Av Anna - 8 januari 2013 10:29

...vad är det du lider av?

Av Anna - 28 december 2012 09:56

Hoppas att alla har haft en bra jul och att nyårsafton blir en hit. Vi har precis kommit hem efter en lång julhelg i stockholm och på nyår ska vi bara ta det lugnt och mysa! :)...

Av Anna - 25 december 2012 22:07

Jag skulle behöva skriva av mig massor.. ..fast nä, jag struntar nog i det....

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards