Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Anna - 9 maj 2011 21:10

  Jimmy skulle baka chokladbollsmuffins till mig, men jag skulle

hjälpa till, för han kan inte baka säger han! Han smälter smör

och blandar med havregryn, jag kommer och säger att han ska

blanda i van.socker, kakao och strösocker och sen ägg. Men

jag tänkte att jag kan ta i sockret själv så kan han ta det andra

sålänge! Tji fick jag, för när vi hällde upp smeten i formarna

råkade lite hamna utanför och jimmy plockar upp det och stoppar

i munnen. Han blir likblek i ansiktet och skriker DU KAN SLÄNGA

DEN DÄR SKITEN!!! och springer till toaletten och spottar och

fräser! Jag fattar ingenting fören han säger att det var salt!

Då råkade jag tydligen ta 2 dl salt istället för 2 dl socker! Nu

får han fan baka själv, då kanske det blir rätt ;) Tur vi inte

tagit in dem i ugnen innan vi märkte det, ni förstår nog hur

salt det är med TVÅ DECILITER när mat brukar bli för salt

om man råkar ta ett kryddmått extra.! FY, jag vill inte ens

smaka skiten! ;)

Av Anna - 9 maj 2011 20:38

  Kian har alltid varit så lätt att lägga på kvällen. Vi har

alltid låtit honom sova i sin egen säng även på dagarna

och det har funkat bra! Han brukar vara så trött om

kvällarna så han somnar direkt utan napp till och med!

Men igår och idag ska han krångla! Skittrött, men envis!

Har gått in till honom minst 5 gånger redan och alla ggr

har han legat på mage och skrikit så jag har fått vända

på honom och ge honom nappen! Jag ber till gudarna

att han inte vaknar inatt igen och ska ha välling och

krångla hur länge som helst! Jag orkar knappt hålla

ögonen öppna! Okej om han vaknar och får välling,

men han är ju pigg också och ska ligga och jollra och

gnälla om vart annat i två timmar! INTE KUL!


Sen har ju inte jag vett till att sova samtidigt som

honom om dagarna, det är man inte van med som

vuxen!

Av Anna - 9 maj 2011 16:53

  Har någon testat dessa köttbullar? De ska tydligen smaka

som hemmalagade köttbullar. Jag är väldigt kräsen när det

gäller köttbullar. Det ska vara som farmors eller mormors

annars är det inte köttbullar! Men såg dessa i affären och

de såg i af ut som hemmalagade köttbullar! Jag är riktigt

ANTI mot mamma scans äckelbullar! De borde inte ens få

kallas för köttbullar för de smakar inte som det och luktar

PRUTT! Vi ska i af äta dessa köttbullarna idag så jag kan

uppdatera sen om de fr godkänt eller inte. ;) Jag tror IG!

Av Anna - 9 maj 2011 15:11

Redan nu börjar det blir för varmt för mig! Jag

glömmer bort att jag måste dricka mycket vatten,

att jag måste ut och ta luft, att äta ordentligt!

Kan inte förstå hur jag klarade av förra sommaren

GRAVID! Det var hemskt, men jag överlevde!


Känner mig bara yr och svimfärdig just nu!

Synd att vi inte har piggelin i frysen, ni vet

väl att det hjälper mot ALLT? Det säger min

syster och hon har alltid rätt ;) Får väl duga

med päronsplitt sålänge! Men inte samma sak :(

Av Anna - 9 maj 2011 08:50


Klockan två inatt vaknade vi av en pojk som vänt

sig till mage och börjad skrika som fan! Det hände

tre gånger och jag tände då min sänglampa och

kollade på honom.. Där låg han PIGG som fan och

tittade på mig med sina söta ekorreögon! Jaja,

tänkte jag och gick upp och gjorde välling. När

jag kommer tillbaka ligger han där och leker med

sin napp. Kul. Försöker ge honom välling men han

bara kollar på mig och ler som om han vunnit

flera miljoner på lotto! Fick i honom 150 ml välling

i af (tvingade såklart inte honom) och sen la vi

honom i sängen igen och där låg han och pratade

och höll på, skrek ibland.. Tillslut somnade han till

vid klockan 3 och sen vaknade han igen och smågnällde

lite! Nu sover han fortfarande SÅKLART efter denna

jävulska natt! Hade detta varit för några månader

sen när han fortfarande vaknade på natten hade det

inte gjort mig något.. Men nu när man är van vid att

få sova hela nätter så är det klart att man blir trött! 

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards