Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Anna - 20 maj 2011 21:56

Jo, vi skulle ha fredagsmys idag! Köpte hem lite chips och

jordnötsringar så vi kunde välja vilket vi ville ha men när

vi ätit flygande jakob så blev det inget mer efter! Tänkte

även göra pajg då jimmy var ute och hämtade rabarber

men nä, det blev inte det heller! Jag har varit dålig så

länge så jag känner ingen hunger. Jag får hela tiden 

tänka att "nu borde jag vilja ha lunch" och sen sitta och

tvinga i mig det i en timme ungefär! Ikväll gick det dock

lätt att få i sig maten för jag mår bättre(!!!!) men sug

efter något snacks finns INTE! Nöjer mig nog med ett

glas vatten nu till bigbrother och sen hopp i säng! :)

Av Anna - 20 maj 2011 13:40

  Jag dissar alla liknande vagnar! Kolla hur den ser

ut i själva ställningen! Och inte nog med det så går

den faktiskt inte att köra.. Jo, rakt fram men inte

svänga! Skyll dig själv om du köper en sådan! :)

Av Anna - 20 maj 2011 09:34

Såg inte detta riktigt smarrigt ut?

Måste testa baka i helgen! :)


 

Nougatkladdkaka!
8-10 bitar


2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk salt
50 g smör el margarin
150 g dubbelnougat (3st)


1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Börja med att lägga den ena nougatbiten (50 g) i kylen, den skall
användas till dekorering.
3.Vispa socker och ägg poröst. Sikta i mjöl, kakao och salt.
4. Smält smöret och rör i det.
5. Hacka 50 g av nougaten fint och rör sist i den.
6. Häll upp smeten i en smord och bröad form och grädda i ca 15 minuter.
7. Finhacka under tiden den andra nougatkakan och låt den smälta
över den varma kakan.
8. Låt kakan svalna.
9. Tag ur den tredje och sista nougatkakan ur kylen och använd en
potatisskalare att hyvla nougaten till fina små knorrar att dekorera med.
10. Grädda i cirka 20 minuter om du gör stora muffins, 12-15 minuter om du gör små.

Av Anna - 20 maj 2011 08:23

Fick ett gästboksinlägg igår! Blev hyffsat chockad

eftersom jag aldrig fått det förut, trodde folk bara

kommenterade vanligt! Men jag kopierar det i af:


"Hej!


Jag heter Erik Bergman och tillsammans med Emil Thidell och Saknade Barns Nätverk har jag tagit fram en bloggwidget. Bloggwidgeten visar bilder och information om barn som anmälts försvunna med förhoppningen om att vi kan hjälpas åt att återfinna dem.


Det vore jättekul om du ville hjälpa oss, antingen genom att blogga om vårt projekt eller om du kanske till och med vill använda bloggwidgeten själv.


Ett blogginlägg hos Saknade Barns Nätverk
http://www.saknadebarn.org/2011/04/26/bloggwidget/


Min blogg med bloggwidgeten
http://erikbergman.se/widget-forsvunna-barn/


En guide om hur man lägger upp bloggwidgeten
http://www.bloggwidgets.com/forsvunna-barn/


Emils blogg
http://www.emilthidell.se


All hjälp är hjärtligt uppskattad och tipsa gärna dina bloggande vänner om detta också!


Med vänliga och tacksamma hälsningar
Erik Bergman"


Kan inget om ämnet så jag kopierar så får ni kolla in

själva! Alla vill väl hjälpa till? :)

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards