Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Anna - 25 maj 2011 12:52

 

Igår på dagen när Kian sov så passade jag på att slänga

mig på soffan, men på TVn fanns bara skit! Tills jag kom

till TV4film. Filmen "harball" gick då och jag fastnade direkt!

Superbra film om barnen som lever i gettot och tar "skydd"

i ett baseball lag där de också stöter på problem i början!

(med getto så menar jag verkligen GETTO. bara fattiga,
extremt farliga människor som blir skjutna hit och dit!
Där de sitter på golvet i sina "lägenheter" för att inte
kunna bli skjutna genom fönstret! Där barnen inte vågar
gå hem pga all kriminalitet på vägen hem, även hemma) 

Jag är sån att jag kan se en film flera ggr så det får bli att

fixa hem denna och se om och om igen! ;)

Av Anna - 25 maj 2011 11:10

 

Kian kan egentligen sitta själv utan stöd, men han

tycker fortfarande att fötterna är så intressanta

så när han ska ta tag i dem flyger han fram och

landar på mage! Inte så att han slår dig eller något

utan det går väldigt mjukt till. Nu satte jag honom

bredvid mig i soffan  liiiite halvliggandes så han

inte skulle ramla framåt, men självklart lyckas

han ändå! Tur att man är med hela tiden så han

inte ramlar i golvet!


Förresten, jag googlade på ramlande bebis eller något

sånt för att få en rolig tecknad bild, men hittade ingen.

Däremot kom jag till familjeliv där fleeeeera mammor

skrivit "min bebis ramlade från soffan" och "min bebis

rullade ner från sängen" med mera! IDIOTER!!! Lämna

för fan aldrig din bebis utom synhåll om den kan ramla

ner!!!! Kian har ALDRIG ramlat från någonting! Det

värsta som hänt honom är att han kravlar sig under

saker och slår huvudet i golvet, men det är inget han

själv reagerar på och får aldrig sur min p.g.a det så

då kan det ju inte göra så ont direkt! :)

Av Anna - 25 maj 2011 10:23

  När Kian somnade så satte jag mig och skrev en matlista!

Varje dag när Jimmy kommer hem så går vi runt och tänker

på vad vi ska äta för något men kommer aldrig fram till

något, sen blir klockan mycket och sen blir man gnällig för

att man inte ätit och då tar man något snabbt! Men nu har

jag skrivit en matlistan för Juni månad, med start på månd.

Har även skrivit en lista med allt som behöver handlas till

HELA matsedeln och sedan räknade jag ut hur mycket det

skulle gå på och jag blev chockad! Endast 900 kronor?

Och då har vi ändå lite av maträtterna hemma i frysen

redan. Inte färdiga då, men kött och sådant! Så i helgen

blir det storshopping och sen ska vi se till att FÖLJA

den här matsedeln även om vi inte är sugna på det

just den dagen! Det är bra nu när jag ska jobba också

att veta vad man ska göra när man kommer hem! :)

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards