Min blogg, mina åsikter!

Alla inlägg under maj 2011

Av Anna - 6 maj 2011 11:24

  nu när kian snart är 6 månader så ska jag hämta ut hans up&go-paket idag!

Googlade på det och hittade denna bilden, så det är väl ungefär det man får!

Ser mest fram emot att testa up&go blöjorna då kian egentligen har storlek

3 i blöjor fortfarande! Haklapparna har vi flera stycken och dom SUGER! Men

gratis är ju gott, eller vad säger nu? :)

Av Anna - 6 maj 2011 09:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 5 maj 2011 16:35

Är medlem på en sida som heter viktpejl. Där kan man

vara medlem GRATIS och skriva i sin vikt och vad man

ätit så räknar den ut hur mycket calorier det innehåller!

Idag har jag ätit ungefär 2/3 av vad jag "får" och när

jag knapprade in exakt allt jag ätit så gissa vad som

var högst kalorier? Jo, de 3 glas mjölk jag druckit idag

var mycket mer än t.ex glassen som jag syndade förut!

Det är ju fan HELT sjukt. Ska aldrig mer dricka mjölk!


 

Av Anna - 5 maj 2011 14:20

Nu har jag karré-steken i ugnen! Kian ligger och sover efter hur många

timmar som helst vaken så nu var det på tiden! Han måste ju sova så

han är pigg sen när han ska få smaka min hemmagjora barnmat ;) Tsss.

Steken ska vara i ugnen i ca 2 timmar, skönt att den klarar sig själv!

Tänkte att vi kunde steka potatis till den och ha sås, det är så vanligt

att ha kokt potatis, det äter vi typ ALLTID! plus att jag hatar att skala

potatis. HAHA! ;) 

 
Av Anna - 5 maj 2011 13:18

  (det här var min första gång)


Idag har jag stått och gjort massa barnmat! Det blev hela 23 portioner till lilla prinsen! På bilden ser ni hur det såg ut första gången jag gjorde puré och d var det bara rotfrukter. Andra gånger blev det fisk och potatis samt rotfrukter och kyckling. Nu blev det pasta och köttfärssås samt kött och rotfrukter! Det var lite pyssel för pastan med köttfärssåsen ville inte mixas riktigt! Tog sån tid! Men men, det blev bra till slut! Nu har vi hela frysen full med burkar (nä bara 11 stycken, för jag tar två portioner i samma burk) och en halv burk är i kylen som han ska få ikväll! För er som inte vet hur ni ska göra barnmat så finns väldigt många bra recept på internet! (och nu menar jag till BARN, inte till er idioter som kör barnmatsdieten)

Av Anna - 5 maj 2011 09:38

 

Åh nej, jag syndar...

men det åker rätt

in i matdagboken.

Av Anna - 5 maj 2011 08:38

Sen några dagar innan vi åkte till skåne började Kian försöka herma oss

när vi pruttade med munnen mot honom. Han försökte hela tiden, men

det kom bara blåst! Nu har han suttit VARJE DAG i sin babysitter framför

TVn och försökt prutta! Han lyckas ibland, men det är inte ofta och inte

länge! Han blir riktigt arg också, han gnäller och gnäller och försöker igen

sen gnäller han igen och så går det runt! Han kan sitta och smågråta låter

det som (men han gråter inte på riktigt) och sen försökta igen! Aweeee

pffffff låter det då! Haha, man vill bara hjälpa honom att ta i så han kan! ;) 

Av Anna - 5 maj 2011 07:38


Känner ett enormt sug att åka till stan och

shoppa! Men det finns faktiskt inte NÅGOT

vi behöver! Eller jo, massa mat till Kian, men

det ska jag handla imorgon när jag ändå ska

till stan och när jag ändå ska hämta ut ett

up&go paket ifrån libero som man får gratis

från lindex när de är 6 månader (5-6 är det

nog för jag fick min lapp i brevlådan för

någon dag sen...) Så idag ska jag vara

duktig och ekonomisk och stanna hemma!

Other language?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Guestbook!

Omröstning

Vad gör du helst en lördags/fredagskväll?
 Har en myisg hemmakväll
 Ute och super!
 Umgås nyktert med kompisar
 Äter på restaurang
 Jobbar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards